Data:

W czwartek 22 lutego uczniowie klas 4 – 8 uczestniczyli w warsztatach naukowych zorganizowanych przez nauczycieli naszej szkoły. Klasa 8 eksperymentalnie otrzymywała barwne sole i wodorotlenki trudno rozpuszczalne w wodzie, a młodzież klasy 7 badała  odczyn substancji, z którymi spotyka się w domu tj. roztworów octu, mydła, soli, cukru, soku z cytryny czy środka do odkażania rur. Wnioski i spostrzeżenia dokumentowali w notatkach.

W ramach zajęć z fizyki uczniowie klasy 7 i 8 badali zjawiska i prawa fizyki wykonując doświadczenia:
– wyznaczanie oporu elektrycznego żarówki
– wyznaczanie mocy żarówki
– wyznaczanie gęstości ciał o kształtach regularnych i nieregularnych
– wyznaczanie okresu i częstotliwości drgań sprężyny
– badanie zjawiska indukcji elektrostatycznej i elektryzowania przez dotyk
– badanie załamania światła przechodzącego przez soczewki

Uczniowie klasy 4 podczas zajęć z przyrody w ramach „Dnia naukowego” poszerzali wiadomości z działu „Odkrywamy tajemnice ciała człowieka” i doświadczalnie sprawdzali czy  zmysł węchu wpływa na odczuwanie smaku oraz czy receptory dotyku są rozmieszczone równomiernie w skórze w różnych częściach ciała człowieka.

Uczniowie klasy 5 przygotowywali preparaty mikroskopowe z dolnej skórki liścia, hodowli drożdży oraz liścia moczarki kanadyjskiej, które następnie obserwowali pod mikroskopami zakupionymi w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. 

W klasie 6 uczniowie wykorzystując mikroskopy obserwowali życie w kropli wody pobranej z rowu oraz doświadczalnie odpowiadali na pytanie: czy ryba pije wodę?.

Uczestnicy zajęć w klasie 7 badali jaka ilość powietrza może być jednorazowo usunięta z płuc. Wszyscy uczniowie swoje obserwacje i podjęte  działania  dokumentowali w kartach pracy.

W ramach zajęć z programowania uczniowie z klas 4 i 5 mogli zaprogramować robota PHOTON, który pokonuje zaprogramowaną trasę, wydaje dźwięki i zmienia kolory. Mogli również zbudować z klocków wybrany model a następnie nim się pobawić.

Na koniec dnia naukowego uczniowie klas 4 i 6 wzięli udział w zajęciach z goglami VR, podczas których mogli przenieść się do Australii i Azji. Dzięki tej wirtualnej podróży poznali charakterystyczne dla tych kontynentów krajobrazy.