Zaplanuj edukację językową swojego dziecka z Early Stage

Data:

 

Zaplanuj edukację językową swojego dziecka z Early Stage – szkołą języka angielskiego dla dzieci i młodzieży w Stalowej Woli, Nisku i okolicach.

 

 

W Early Stage w Stalowej Woli uczymy języka angielskiego dzieci i młodzież już 5 lat. Współpracujemy ze szkołami podstawowymi ze Stalowej Woli, Niska i okolicznych miejscowości. Zajęcia prowadzone są w naszej macierzystej placówce, ale też na terenie szkół, które podjęły z nami współpracę. W szkołach zajęcia odbywają się po lekcjach, tak, aby rodzic nie musiał dowozić dzieci na zajęcia językowe popołudniami.  Z doświadczenia wiemy, jak ważne jest odpowiednie zaplanowanie edukacji językowej od przedszkolaka do maturzysty.

 

Kiedy jest najlepszy moment, aby dołączyć do Early Stage?

Oczywiście im wcześniej zaczniemy, tym lepiej.  Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę kwestie programowe, postawimy sobie za cel to, aby dzieci były doskonale przygotowane do egzaminów szkolnych, a także realizowały program zgodnie z założeniami CEFR (wytycznymi Rady Europy dotyczącymi kształcenia języka), to zerówka lub pierwsza klasa to optymalny moment, aby dołączyć do Early Stage.

Dlaczego możemy dać gwarancję, że jeśli dziecko dołączy w Early Stage w pierwszej klasie to rodzic już nie będzie się musiał w ogóle martwić o temat angielskiego aż do matury?

Takie są założenia programowe i metodyczne naszej szkoły. Nasi uczniowie rozpoczynający naukę z nami na początku podstawówki (albo wcześniej) w klasie 6 są już na poziomie egzaminu ósmoklasisty, a w ósmej klasie na poziomie matury z języka angielskiego. Dzięki temu możemy skupić się na komunikacji, na poszerzaniu słownictwa oraz przygotowaniu dzieci do brytyjskich egzaminów Cambridge, na których dużemu gronu rodziców zależy.

Jakie aspekty związane z organizacją kursów i metodyką są w Early Stage kluczowe?

Oprócz samej metodyki nauczania, czyli tego, w jaki sposób uczyć, aby dzieci wynosiły z lekcji maksymalnie dużo i lubiły zajęcia (o tym więcej można poczytać na naszej stronie), warto wziąć pod uwagę kilka nieoczywistych kwestii.

  • Zajęcia grupowe vs indywidualne i wielkość grupy

 

Nauka w grupie jest dużo bardziej atrakcyjna dla dzieci i daje zdecydowanie więcej możliwości dydaktycznych. Dlatego zajęcia grupowe są dużo bardziej efektywne niż lekcje indywidualne. Co więcej, grupa nie powinna być zbyt mała, ponieważ bardzo cierpi na tym dynamika zajęć i poziom grupy. Niewielkie grupy to również większe ryzyko zmiany składu uczniów w ciągu roku. Może to brzmi paradoksalnie, ale dobrze dobrane, nieco większe grupy to większa szansa na wyrównany poziom. Klucz do nauczania grupowego to nauczyciel z odpowiednim przygotowaniem, indywidualnym podejściem oraz odpowiednio dobrany wiek i poziom uczniów.

  • Wiek i poziom uczniów

 

Optymalny rozwój i tempo pracy gwarantują grupy jednorodne, dopasowane pod względem wieku i umiejętności. W grupie dzieci starszych, a więc bardziej doświadczonych szkolnie i np. z lepiej rozwiniętą umiejętnością czytania i pisania, dziecko młodsze nawet o rok może czuć się niekomfortowo. Mając tego świadomość nie tworzymy więc grup na zamówienie np. w sytuacji, gdy rodzic powie “moje dziecko musi być w grupie ze starszym bratem/koleżanką”. Co innego, jeśli zgłoszą się do nas dzieci z jednej klasy, które chcą z nami rozpocząć naukę. Wtedy oprócz gwarancji wyrównanego poziomu, dużo łatwiej o godziny dopasowane do planu lekcji dzieci.

 

  • Częstotliwość i długość zajęć

 

Przyzwyczajeni do szkolnych realiów często możemy uznać, że optymalną długością zajęć jest 45 minut. 45 minutowe lekcje są zdecydowanie za krótkie. Dlaczego? Czynności porządkowe z uczniami zajmują czas. Dodatkowo zanim dzieciaki się rozgrzeją i ich umysły zaczną chłonąć nową wiedzę, przeprowadzimy z nimi etap powtórkowy, minie znaczna część lekcji. A my przecież mamy ambitne cele. Chcemy wprowadzić nowe słownictwo, ćwiczyć komunikację, znaleźć czas zarówno na świetną zabawę (oczywiście po angielsku), ale też na gramatykę. Aby dać rodzicom gwarancję efektów, musimy mieć czas na realizację naszych celów.

Czasami rodzice pytają nas, czy dzieci “wysiedzą” 60, 70 czy 90 minut.

Wtedy z uśmiechem odpowiadamy, że u nas nie ma “wysiadywania”. 😊
Lekcje są bardzo dynamiczne, aktywności często się zmieniają, dzieci są w ruchu. Jest czas na żywą interakcję w grupie, ale też na spokojną pracę indywidualną w wyciszeniu
z podręcznikiem.

 

Dzieci od zerówki mają zajęcia zawsze 2 razy w tygodniu.

– 3-5 latki mają zajęcia 50 minutowe

– 6 latki – zajęcia 60 minutowe

– 7 latki – zajęcia 70 minutowe

– od drugiej klasy wzwyż zajęcia trwają 90 minut.

 

To właśnie dzięki takiej organizacji czasowej, programowej i metodycznej kursu nasi uczniowie w ósmej klasie są na poziomie matury z języka angielskiego. Sprawdza się to już trzecią dekadę.

 

  • Gwarancja postępów

 

W Early Stage mamy bardzo skrupulatnie zorganizowany system monitorowania postępów uczniów od przedszkola do matury – spójny dla wszystkich 36 000 uczniów Early Stage w całej Polsce. Dlatego każdy rodzic może mieć pewność, że dziecko realizuje odpowiednie założenia programowe oraz być cały czas na bieżąco z postępami dziecka. Aplikacja muzyczna, platforma z zadaniami online, nowoczesny e-dziennik ze wszystkimi niezbędnymi dla rodzica informacjami, stała dyspozycyjność metodyka szkoły – to wszystko powoduje, że rodzic ma możliwość towarzyszenia dziecku w jego procesie dydaktycznym.

 

 

Jeśli myślisz o edukacji językowej swojego dziecka Early Stage: znajdziesz nasz w naszym lokalu (zajęcia popołudniami):

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. AK w Stalowej Woli.

 

Uczymy na terenie szkół podstawowych:

 

  • PSP nr 2 im. Jana Pawła II w Stalowej Woli
  • PSP nr 1 im. gen. Stanisława Dąbka w Nisku
  • PSP nr 3 w Nisku
  • PSP im. Św. Stanisława Kostki w Zarzeczu

Trwają również rozmowy o współpracy z innymi placówkami (szczegóły podczas kontaktu telefonicznego).

Wejdź na stronę https://earlystage.pl/pl/szkola/stalowa-wola-i i znajdź szkołę w dogodnej dla siebie lokalizacji.

 

Jeśli nie ma nas w szkole, w której uczy się Twoje dziecko, a chciałabyś/chciałbyś, abyśmy nawiązali ze szkołą współpracę, daj nam znać. Spróbujemy zorganizować zajęcia blisko Was.

 

Jeżeli wolisz porozmawiać, skontaktuj się z nami:

tel. 15 842 49 59

tel. kom. 509 293 449

adres e-mail: stalowa.wola@earlystage.pl